Frakt och leverans

Hur mycket är fraktkostnaderna?

LandVärdet av varor (inkl. moms)Leveranskostnader (inkl. moms) *
Sverigefrån 1.099 krGratis leverans
från 0 kr115 kr

* Dessa leveranskostnader gäller för standardfrakt. Ytterligare kostnader kan tillkomma, t.ex. på grund av produkternas vikt, storlek eller egenskaper. Du hittar denna information direkt i produktbeskrivningen.

Hur lång är leveranstiden?

Du hittar leveransdatum för din beställning i orderbekräftelsen som du fick via e-post.

Du kan se leveransdatumet för enskilda produkter direkt bredvid produkten. Du kan se förväntat leveransdatum för hela din beställning i varukorgen eller efter att du har valt din leveransadress och önskat fraktalternativ.

Var vänlig notera att vi skickar din beställning från Österrike. Detta innebär att inga paket lämnar vårt lager på österrikiska helgdagar. Vår kundtjänst är inte tillgänglig på helgdagar. Vi njuter av den allmänna helgdagen så att vi kan vara tillgängliga för dig igen full av energi efteråt.

Leverans av skrymmande föremål

Var vänlig kontrollera statusen för din order igen via orderbekräftelsen. Om leveransen har statusen "Levererad" bör du ha fått ett aviseringskort. Eller så kan ditt paket vara hos en granne.

Om din order fortfarande inte har dykt upp kan du skriva till oss via kontaktformuläret. Vi kommer att kontrollera var den leverans är. Och om det behövs kommer vi att inleda en eftersökning.

Mitt paket är skadat. Vad ska man göra?

Vi beklagar om ditt paket skadades under transporten.

Var några produkter skadade i förpackningen?
Ta omedelbart bilder av eventuella skador på förpackningar och varor. Se till att förvara de skadade varorna och förpackningen. Vi behöver detta för att kräva ersättning. Du kan göra en reklamation på skadan här.

Är dina produkter oskadade?
Om bara paketet var skadat och du vill skicka tillbaka något kan du helt använda en annan förpackning för returen.

Bra att veta: Om ditt paket har synliga skador vid leverans, signera endast för mottagande av paketet. Om det här alternativet inte är tillgängligt ska du inte ta emot paketet.

Våra förpackningar

Vi tänker på vår planet! Vårt eget förpackningsmaterial är helt plastfritt och tillverkat av en mycket hög andel återvunnet material. Ibland återanvänder vi dock material som vi får från leverantörer. Vissa av dessa material kan vara av plast. För oss är det viktigare att återanvända än att slänga!

Leveranstjänster

DHL

I Sverige kommer dina paket levereras av DHL. Om du beställer innan onsdag kl. 00:00 och de beställda produkterna finns i lager, kommer din beställning att bearbetas samma dag. Efter försändelse följer Efter sändning sker leverans inom 7 arbetsdagar..

Omedelbart efter framgångsrik beställning kommer du att få en bekräftelse via e-post. På kvällen av försändelsedagen får du en bekräftelse att ditt paket skickats tillsammans med ditt personliga spårningsnummer. Med hjälp av detta kan du spåra ditt paket.

Beroende på fraktalternativet du väljer kan det hända att spårningsdatan inte är aktuell när detta e-postmeddelande mottas och aktualiseringen kan ta upp till 48 timmar. Efter att du har fått ditt spårningsnummer kan du registrera dig på DHL för paketmeddelanden och kan på så sätt informera dig direkt om ditt pakets leveransstatus.

Beräknat försändelsedatum för din leverans visas för respektive produkt och även i varukorgen.

Mer information om tjänsterna för mottagande av paket finns här .

Naturligtvis strävar våra leverantörer alltid efter att leverera ditt paket så snart som möjligt. Vi ber dock om förståelse för att det ibland uppstår förseningar i leveransen, vanligen på grund av väder eller trafikförhållanden.

DHL Express

I Sverige skickas dina paket med DHL Express.

Om du beställer senast onsdag kl. 00:00 och de beställda produkterna finns i lager, kommer din beställning att behandlas samma dag. Efter att paketet skickats tar det Efter sändning sker leverans inom 2 arbetsdagar.

Omedelbart efter en framgångsrik orderingång kommer du att få en bekräftelse via e-post. Dagen ditt paket skickas får du en bekräftelse på detta tillsammans med ditt personliga spårningsnummer. Med hjälp av spårningsnumret kan du följa ditt paket.

Beräknat försändelsedatum för din leverans visas för respektive produkt och även i varukorgen.

Naturligtvis strävar våra leveranstjänster alltid efter att kunna leverera så snabbt som möjligt. Vi ber dock om förståelse för att det ibland kan uppstå förseningar i leveransen, och att det vanligen beror på väder- eller trafikförhållanden.

Fedex

I Sverige kommer din beställning att levereras av Fedex. Om du beställer senast onsdag kl. 00:00 och de beställda produkterna finns i lager kommer din beställning att behandlas samma dag.

Leverans om 3 dagar.

Direkt efter att du lagt beställningen får du en bekräftelse via e-post. Du får sedan fraktbekräftelsen med ditt personliga spårningsnummer som du kan använda för att spåra ditt paket.

Beroende på vilket fraktalternativ du väljer kan spårningsinformationen vara felaktig när du får e-postmeddelandet och det kan ta upp till 48 timmar att uppdateras.

Det förväntade leveransdatumet för din beställning visas på respektive produkt och även i kundvagnen.

Naturligtvis försöker våra leveranstjänster alltid leverera försändelsen så snabbt som möjligt. Var dock medveten om att det kan förekomma förseningar i leveranser som mestadels är på grund av väder eller trafik.

Fraktmetoder

Hanteringskostnader för produktspecifika fraktsätt

Det finns produkter som måste förpackas och skickas med särskild omsorg. Detta inkluderar försändelser som är tunga eller kylda varor. På grund av denna speciella tjänst kan hanteringskostnader tillkomma. Du hittar denna ytterligare information direkt på produktsidan. Det viktigaste är att din beställning kommer fram korrekt.

Direktfrakt från tillverkaren

Produkter som skickas direkt av tillverkaren är märkta med denna anmärkning. Du hittar denna information på produktsidan, i kundvagnen eller när du slutför din beställning. Det tillkommer inga extra kostnader för dig.

Tulldeklarering

Vi är belägna i Österrike, som är med i EU. För beställningar som skickas inom EU ingår moms i det totala priset. Eftersom rörligheten för varor inom EU är fri, tillkommer inga ytterligare avgifter.

Obs: Undantag är områden med särskilda regler, till exempel Helgoland, Kanarieöarna eller Åland. Importskatter och tullavgifter kan tillkomma i dessa områden.

Expressleverans

DHL Express

Landupp till 1 kgupp till 2 kgupp till 5 kgupp till 10 kgupp till 20 kgupp till 30 kgupp till 70 kg
Sverige183,35 kr189,08 kr229,19 kr429,73 kr710,49 kr1 031,36 kr1 976,76 kr

Fedex Priority

Landupp till 1 kgupp till 2 kgupp till 5 kgupp till 10 kgupp till 20 kgupp till 30 kgupp till 70 kg
Sverige183,35 kr131,78 kr194,81 kr315,14 kr418,27 kr504,22 kr1 971,03 kr

Om beställningen överstiger 70 kg tillkommer en kostnad för tilläggsvikten.
Detta innebär att för en beställning med en vikt på 80 kg blir kostnaderna för summan av 70 kg plus 10 kg.
Om beställningen till exempel väger 143 kg, är det belopp som ska betalas kostnaden för 70 kg plus 70 kg plus 3 kg.

Med våra logistikpartners erbjuder vi dig möjligheten till expressleverans utöver de vanliga fraktsätten. Produkter som finns i lager och beställda inom onsdag kl. 00:00 kan uttryckligen skickas på din begäran. Det betyder att du får ditt paket i alla europeiska storstadsområden nästa arbetsdag!

Produkter som inte finns i lager kan även skickas med express. Leverans sker så snart produkterna finns i lager.

Urvalet för expressbeställningar hittar du i beställningsprocessen - det här alternativet erbjuds dig här. (Tyvärr är den här tjänsten inte tillgänglig för alla länder.) Tilläggsavgiften för expressleverans är individuellt beroende på leveransplats.

Leverans till packstation

DHL Packstation

Som kund med kundkonto kan du ange flera adresser och välja den adress som du vill att ditt paketet ska skickas till. Du kan också skicka ditt paket till DHL-packstation. För detta är följande information nödvändig:

  • För- och efternamn
  • Ditt DHL-postnummer

När ditt paket har anlänt kommer du att bli underrättad direkt av DHL via e-post och/eller SMS. 48 timmar senare kommer du att få en påminnelse om din försändelse och två dagar innan tidsfristen för att hämta ditt paket på packstationen går ut får du en till påminnelse.

Du hittar mer information om packstationer här.